Co zákazníci chtějí od eshopu - infografika

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dnes zveřejnila výsledky nové studie, která se zabývá hodnocením nejčastějších požadavků spotřebitelů při výběru e-shopu pro svůj nákup po internetu. Pro online nakupující jsou kromě významného faktoru ceny důležité přehledné informace o zboží a především jasné sdělení o skladové dostupnosti.

Z výsledků studie vyplývá, že při nákupu v e-obchodě nejvíce zákazníci ocení kompletní informace o produktu včetně galerie obrázků. Dobře popsané informace u jednotlivých výrobků pokládá za důležité 91 % zákazníků, kvalitní fotografie jsou klíčové pro 87 % nakupujících.

“Nakupující vnímají obchod jako celek včetně jeho vzhledu a všech nabízených služeb. Stále více si například všímají odpovídajících informací o dostupnosti zboží a následného dodržení termínů pro doručení, důležitým aspektem je mimo jiné doporučení konkrétního obchodu od známých. Pozitivní zkušenosti jiných zákazníků lákají stále nové a nové nakupující,” řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.
 
Podle zveřejněných výsledků studie by měli provozovatelé e-shopů věnovat velkou pozornost skladové dostupnosti zboží a jeho včasnému dodání. Důraz na pravdivé informace o dostupnosti totiž klade 90 % respondentů. A že nakupující sledují nejen cenu samotného zboží, ale také celkovou sumu vydanou na nákup, dokazuje velký důraz kladený na nabídku dopravy zdarma – tu vnímá jako významný faktor 86 % dotazovaných zákazníků internetových obchodů.
 
 
Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru jednotného dotazníku ve spolupráci se společností MEDIARESEARCH, a.s.