Podle televize majitel cestovní kanceláře Jan Pfeifer už k 21. srpnu na internetových stránkách Solymar oznámil, že připravuje návrh na zahájení insolvenčního řízení. Dnes CK na webu měla již pouze oznámení, že zastavuje prodej veškerých zájezdů.
Nova uvedla, že podle Solymar se klienti mají s případnými finančními nároky plynoucími například ze zrušení zájezdů obracet na pojišťovnu. "O výši nároků můžeme zatím jenom spekulovat, protože cestovní kancelář nám doposud nedala žádná data o své činnosti. Nevíme, kolik nároků a v jaké výši se nám po úpadku sejde," řekla televizi Eva Svobodová, mluvčí pojišťovny UNIQA, u níž byla CK pojištěna proti úpadku.
Na konci července pojišťovna oznámila, že musela zajistit odlet 112 klientů CK Solymar z Itálie náhradním letadlem. Zástupci CK podle Svobodové s pojišťovnou nekomunikovali. Majitel kanceláře Pfeifer to ale tehdy popřel a tvrdil, že firma je připravena dostát všem závazkům.
CK Solymar byla pojištěna u UNIQA proti úpadku do začátku července. Pojišťovna vypověděla pojistnou smlouvu s CK 20. června s uplynutím doby pojištění 2. července. Podle dřívějších informací ČTK mohou klienti, kteří uhradili zájezd u Solymar, ale už na něj neodjeli, v případě ukončení činnosti CK z důvodu insolvence uplatnit vůči UNIQA nároky vzniklé do 2. července 2013, protože do tohoto data bylo platné krytí CK Solymar pro případ úpadku.
zdroj: ČTK