Příští úterý spustí stovky e-shopů Den dopravy zdarma

Stovky českých internetových obchodů odpustí příští úterý zákazníkům poštovné. Čeští zákazníci během Dne dopravy zdarma podle odhadů uspoří na poštovném asi sedm milionů korun. Loni během akce lidé ušetřili na poštovném 5,5 milionu korun a v zapojených obchodech uskutečnili 87.300 objednávek. Den dopravy zdarma pořádá srovnávač cen Heureka.cz. 

Loni svým zákazníkům odpustilo poplatky za dopravu 583 e-shopů. Počet zapojených internetových obchodů zatím přesáhl 300. "Doprava zdarma je mezi Čechy letos fenoménem, což dokazuje například i stále sílící obliba osobních odběrů. Letos očekáváme ze strany zákazníků i e-shopů o akci vyšší zájem než vloni," uvedl ředitel Heureka.cz Tomáš Braverman. Letošní ročník akce začíná v úterý 12. listopadu od 12:00 a končí ve středu 13. listopadu ve 12:00. 
    
"Zákazníci ušetřili v loňském roce během Dne dopravy zdarma více než 5,5 milionu korun a počet objednávek v zapojených e-shopech vzrostl v průměru o 191 procent," dodal Braverman. 
    
Při loňském Dni dopravy zdarma byla průměrná cena objednávky 1555 korun. Nejčastěji zákazníci objednávali elektroniku, zboží z kategorie dům a zahrada a filmy, knihy a hry. Do letošního ročníku akce jsou zatím zapojeny například e-shopy Sperky.cz, Tescoma.cz nebo UrbanStore. Seznam zapojených obchodů naleznou zákazníci na stránkách organizátora. Letošním partnerem akce je doručovací společnost DPD. 
    
Inspirací pro Den dopravy zdarma je Freeshippingday.com, který vznikl ve Spojených státech. Letos se bude konat šestý ročník. 
    
Dopravu zdarma nabízí nejen v předvánočním období řada e-shopů při určité výši nákupu. Například na Mall.cz nebo Kasa.cz nemusí zákazník platit poštovné u objednávky nad 1000 korun. 
    
Zákazníci tuzemských internetových obchodů stále víc šetří na poštovném, raději volí osobní odběry na pobočkách či odběrných místech. V některých e-shopech si objednané zboží osobně vyzvedávají již tři čtvrtiny nakupujících. On-line obchodníci tomu nahrávají pokračujícím rozšiřováním sítě svých kamenných poboček. Zájem o osobní odběry na pobočkách roste navzdory tomu, že někteří internetoví obchodníci službu zpoplatnili. 
 
zdroj: ČTK