Provoz metra ani železnice se podle Noska měnit nebude. Změny zasáhnou především autobusy a tramvaje. Podle Noska bude jezdit méně linek, které ale budou mít kratší intervaly. "Síť autobusových linek je dnes nepřehledná. (...) Chceme, aby byl systém efektivnější a rychlejší," uvedl Nosek. Nosek připouští, že někteří cestující budou muset více přestupovat.
Páteřní tramvajové spoje, mezi které budou patřit linky 3, 9, 11, 17 a 22, budou mít ve špičce interval čtyři minuty. Tři z nich ale už nyní takové intervaly nabízejí. Mimo špičku budou jezdit po pěti minutách, o víkendu každých 7,5 až deset minut. Celkem 38 autobusových linek bude nově zařazeno mezi takzvané metrobusy, které budou mít ve špičce interval šest až osm minut. Mimo špičku pak budou jezdit každých 15 až 20 minut. Některé linky už v těchto intervalech v současnosti jezdí. Na metrobusy budou nasazeny především kloubové vozy. Mezi metrobusy budou patřit mimo jiné spoje číslo 119, 136, 177, 180 či 197.
Některé autobusové linky budou omezeny, a to například tam, kde zároveň jezdí tramvaje nebo metro. To se dotkne například autobusu 102 v úseku Kobylisy - Nádraží Holešovice, autobusu 154 ve Švehlově ulici či linky 218 na Evropské třídě. Tramvajová doprava bude omezena v severovýchodní části města, naopak posílena v centru města, například v oblasti Albertova, Seifertovy ulice či Nuslí.
K návrhu se nyní budou moci vyjadřovat městské části, podle ředitele Ropidu Pavla Procházky ale město při plánování změn často vycházelo z jejich požadavků. Praha doufá, že změnu bude moci zavést od září. Na podzim město systém vyhodnotí a případně od ledna upraví.
V budoucnu chce Praha do MHD také více zapojit železnici. Procházka novinářům řekl, že příští rok by snad mohla být vybudována železniční zastávka Kačerov. Praha usiluje rovněž o vytvoření zastávek u hostivařského depa a zastávek Rokytka, Eden a Zahradní Město. Jedná kvůli tomu se Správou železniční dopravní cesty.
Přehled hlavních změn v pražské MHD, které by měly vstoupit v platnost od září:
- rozšíření tramvajových páteřních linek a vytvoření páteřních svazků, kdy dvě linky budou v centru jezdit po stejné trase, na okraji ale obslouží různé lokality (1+25, 5+26, 10+16 a 12+20)
- vznik sítě 38 metropolitních autobusových linek, takzvaných metrobusů s kratšími intervaly a kloubovými vozy (například 112, 119, 135, 136, 140, 158, 167, 177, 180, 183, 197 a 253)
- omezení souběžných linek (102 v úseku Kobylisy - Nádraží Holešovice, 218 v úseku Dejvická - Divoká Šárka, 123, 130 a 217 v úseku Anděl - Kavalírka, 246 a 248 v úseku Smíchovské nádraží - Sídliště Barrandov, 117 v úseku Poliklinika Modřany - Levského a 154 v úseku Na Padesátém - Nádraží Hostivař)
- zrušení tramvajových linek 15, 19 a 21
zdroj: ČTK